Míg az Egyesült Államokban valószínűleg mindenki hallott erről a modellről, hazánkban csak az izomautók szerelmesei ismerik a Buick Grand National nevét. Nem csoda, elvégre nem az európai piacra szánták. Ez volt a nagybetűs amerikai izomautó, ami évtizedeken keresztül dübörgött az utakon. Szerették és vették, hiszen minden benne volt, amire csak vágyhatott egy olyan sofőr, aki kereste a sportos vezetési élményt kínáló négykerekűt. A Buick Grand National sportos külsejével és magas teljesítményű motorjával kielégítette az autósport rajongóinak igényeit, miközben a Buick híres luxusélményét és kényelmi színvonalát is megőrizte. A motorja különösen figyelemre méltó volt: a Buick 3,8 literes V6-os motorját turbótöltővel látták el, ami kivételes teljesítményt eredményezett. A Grand National képes volt 245 lóerőt és 355 Nm nyomatékot előállítani, ami igen nagy teljesítménynek számított az akkori időkben. Fekete színével és piros díszítéseivel azonnal felismerhetővé vált, ami tovább növelte az autó kultikus jellegét.
Szintén nagy sikert aratott a Buick Skylark
A 60-as és 70-es években vált híressé a Buick Skylark. A Skylark számos újítást vezetett be, mint például azt, hogy ez volt első kétajtós kompakt autó az amerikai piacon. Emellett a Skylark volt az első modell, amiben a Buick által kifejlesztett V8 motorokat alkalmazták. amelyek a 300 lóerőjükkel és a 401 köbcentijükkel kiemelkedő teljesítményt és kiváló vezetési élményt kínáltak.
Számos kényelmi extrát kínált úgy, mint az elektromos ablakemelők és a klíma. Az autó jellegzetes megjelenésével, széles és lapos karosszériájával, valamint az elegáns belterével hamar kivívta magának a népszerűséget. A Buick Skylark hírnevét tovább növelte az is, hogy az 1970-es években az egyik főszereplője volt a népszerű amerikai filmeknek és TV sorozatoknak.
Buick Le Sabre – érdekességek egy legendáról
1951-ben került bemutatásra az első Buick Le Sabre és azonnal nagy siker lett a vásárlók körében. Ez volt 11 éven keresztül (1959-1970) a Buick legnagyobb és legdrágább modellje. Az egyik jellegzetessége volt a nagy tengelytáv, ami alkalmassá tette a hosszú utazásokra, továbbá a Le Sabre volt az első Buick típus, amiben a gyártó V8-as motorokat alkalmazott, ezek pedig nagyobb teljesítményt és sebességet eredményeztek. Ráadásul az autó egyedülálló áramvonalas formája és modern dizájnja miatt is kiemelkedő volt. A Buick Le Sabre végül 2005-ben került ki a piacról, amikor a gyártó új terveket eszközölt a modellpalettájának frissítése kapcsán. Az autó ma is nagy népszerűségnek örvend a klasszikus típusok rajongói körében.
A Buick Riviera igazi gyöngyszem a rajongók körében
Mondhatni szívügye volt Bill Mitchellnek a Buick Riviera, hiszen a General Motors stílusvezetője aktív szerepet vállalt a tervezésében. Az extravagáns dizájn kialakításához csak magas színvonalú és minőségű anyagokat használtak fel, a motorháztető alá pedig egy V8-as került. Hamar közkedveltté vált a 60-as évekbeli vásárlók körében. A Buick Riviera számos innovatív funkcióval rendelkezett: mint például kényelmes ülésekkel, automata klímával és szervokormánnyal biztosított kiváló vezetési élményt.